2017. május 24., szerda

Öt év távlatából... III.




Mint írtam is az előző visszatekintős bejegyzésben, meginogtam, és étrendembe becsempésztem a tejet, a tejfölt és a joghurtokat is. Egyszerűen nem tudtam neki ellenállni. Igen ám, de azt nem tudtam, hogy a tejben lévő növekedési hormonra én allergiás vagyok... Ahogy teltek a hetek, túl sokszor volt orrdugulásom, illetve azt hittem, hogy folyamatosan arcüreg gyulladásom van, kaptam is rá marékszám a gyógyszert, de a helyzet nem javult, sőt odáig fajult a dolog, hogy orrpolipom lett, nem is egy, hanem hét, amit el kellett műtéti úton távolítani. Nagyszerű érzés volt újra orron át lélegezni, de két hónap elteltével kezdtek ismételten megjelenni az orrdugulásos tünetek és akkor a fül-orr-gégész azt mondta, próbáljam meg teljesen kizárni a tejterméket az étrendemből, mert a tejben lévő hormonok a tejkiválasztást serkentik és tőgynövekedést a teheneknél (ennél szakszerűbb volt a megfogalmazás, de a lényeg ez :):), az emberben viszont a nyálkahártya duzzanatot is kiválthatják!
Ez megadta a végső löketet, hogy teljesen lemondjak a tejtermékekről. Amióta odafigyelek, lekopogom, minden rendben van orrtájékon is :) Időnként parmezánt teszek az ételbe, de az minimális ahhoz a mennyiséghez képest, amit korábban képes voltam elfogyasztani.

A következő két-három évben a paleo életmód nagyon simán működött, persze mindig voltak a főzősebb és a kevésbé főzős időszakaim. Egyik nyáron viszont elmentünk nyaralni egy olyan helyre, ahol a közelben nemigen lehetett gyümölcsöt vagy zöldséget kapni, semmi paleo jellegű élelmiszert nem tartottak a boltokban, és hát az egész napos úszás, nagy séták, kihúzták az össz erőmet és az a kevéske zöldség és gyümölcs nem tudta csillapítani az étvágyam és akkor kénytelen voltam a rizshez folyamodni. Nagyon  jó érzés volt újra rizst enni :) Nem is tudtam, hogy hiányott.

Most ott tartok, hogy a kemény sajtokon kívül nem fogyasztok egyéb tejterméket, sok zöldséget és gyümölcsöt eszek és sokféle receptet készítek a blogomról, valamint időnként a quinoát felváltva vagy, amikor a családnak thai rizses ételt készítek én is eszek barna rizst. Nekem ez már a szabályok fellazításának számít, de nincs lelkiismeret furdalásom, mert szerintem így is sokat teszek az egészségemért. A család természetesen továbbra is kritikus velem szemben, minden héten van egy két próbálkozásuk, hogy rászedjenek a pizzaevésre, vagy a frissen sült péksütit nyomják az orrom alá, esetleg hangosan cuppogva fogyasztják a cukrászdai sütit, de ezeken csak mosolygok, mert tényleg nem hiányoznak. Nekem sokkal fontosabb azoknál a falatoknál maga a tudat, hogy akár sporttal, akár a táplálkozás tekintetében sokat teszek magamért...
Hát ennyi...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése