2017. május 18., csütörtök

Paradicsomos quinoa leves






A quinoa őrület még mindig tart nálam (vagy csak túl nagy kiszerelésben vettem?!?), s mivel levest még nem készítettem belőle, itt az ideje alkotni... Azt utólag azért elmondom, hogy ha marad belőle, másnapra szósz jellegűvé sűrűsödik, mert szinte az össz nedvességet felszívja a qiunoa. Sacinak sűrűbben jobban is tetszett, mint a friss leves :) Megdöbbentem, hogy még suliba is ezt vitt másnap - számomra a paleo-konyha sikerélmény azt jelenti, ha a gyerekeink élvezettel elfogyasztják a főztömet :):):)
Felezve írom le a mennyiséget, mert nekem hatalmas fazékkal lett, három napig azt ettem...



Hozzávalók:

  • 30 dkg paradicsom, apróra felkockázva
  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma
  • 1 vöröshagyma, felkockázva
  • olívaolaj
  • só, vegeta
  • bors
  • 1/2 piros paprika, apróra felkockázva
  • 2 kiskanál paradicsom sűrítmény
  • 1/3 csésze quinoa
  • 1-2 evőkanál sűrű kókusztejszín
  • bazsalikom
  • parmezán
Az olívaolajat felhevítjük, hozzáadjuk az apróra vagdalt vöröshagymát, majd 1-2 perc múlva a szétnyomott fokhagymát is. Együtt pirítjuk, figyelve, hogy a fokhagyma ne égjen meg. Amikor kellemesen érződik a fokhagyma illata, öntsük rá a quinoát és együtt pirítsuk, 3-4 percig. Ekkor adjuk hozzá a sűrített paradicsomot illetve a friss, felkockázott paradicsomot a paprikával együtt, kicsit főzzük így együtt, majd öntsük fel 5 dl forró vízzel, fűszerezzük vegetával és borssal, majd alacsonyabb hőfokon főzzük 20-25 percig. Amennyiben a quinoa felszívja a vizet, igény szerint adjunk hozzá még vizet, mindig újrafűszerezve, ízesítve. Amikor már majdnem kész a quinoa, adjuk hozzá a kókusztejszínt és a bazsalikomot. 
Én darabosan szeretem a levest, de egy kicsit bele is turmixolhatunk is, akkor sűrűbb, krémleves szerű lesz. Amikor a quinoát és a sűrűséget megfelelőnek találjuk, szórjuk meg parmezánnal és kész is!!!
Isteni finom meleg leves, hűvöskés tavaszi estékre :)
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése