2018. február 9., péntek

Szezámmaglisztes paleo zsemle




Húúúú, ez nagyon finom lett!!! Szép, formás, finom és meg is emelkedett! Egyszer már készítettem egy hasonló zsemlét, de ez még annál is finomabb lett. Nehéz abbahagyni az evést :) Mandulaliszttel szerettem volna készíteni, de az sajnos elfogyott és csak gesztenye lisztem maradt a szezámmagliszten kívül... Kicsit féltem, nehogy édes süti feelingje legyen, de szerencsére nem lett :)


Hozzávalók:

  • 2 dl csapvíz
  • 2 púpos evőkanál útifűmaghéj
  • 1 kiskanál só
  • 50 gr szezámmagliszt
  • 50 gr gesztenyeliszt
  • 75 gr őrölt fehér szezámmag
  • 2 egész tojás
  • 2 púpos evőkanál puha kókuszzsír
  • 1 kiskanál szódabikarbóna
  • fehér és fekete szezámmagliszt a tetejére
Sütés előtt

A 2 dl vízben elkeverjük az útifűmaghéjat és megvárjuk, amíg megkocsonyásodik. Akkor minden további hozzávalót hozzáadunk (icipicit ragacsos lett a tészta), majd megolajazott kézzel kis labdacsokat formálunk, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatunk. Nekem 11 kis labdacsom lett ebből a mennyiségből. A tetejüket megszórjuk fekete és fehér szezámmaggal, majd a 180 fokra felmelegített sütőben kb. 25-30 percig sütjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése