2018. február 3., szombat

Tökmagos karfiolsaláta







Ma először vettem  GoodFood nevű világkonyha magazint - tele van szebbnél szebb ételfotókkal, receptekkel, ötletekkel. Jónéhányat közülük szeretnék elkészíteni, természetesen reform és/vagy paleo változatban :)
Minthogy a tegnapi nagybevásárlás során éppen vettem karfiolt, meg is örültem az újságban talált receptnek - csupán annyiban tértem el a recepttől, hogy a lime helyett sima citromot használtam, mert csak az volt itthon.



Hozzávalók:

  • 1 egész karfiol - úgy a legfinomabb (nekem), ha egészen kicsi darabokra vagdossuk fel a karfiolt
  • olívaolaj
  • bors
Hozzávalók az öntethez:
  • két marék natúr tökmag
  • 30 gr vaj
  • 1 ek (zöld)citrom
  • 1 marék petrezselyem
A sütőt melegítsük elő 210 fokra.
Egy nagyobb méretű tepsibe tegyünk sütőpapírt, locsoljuk meg olívaolajjal, majd rendezzük szét rajta a karfioldarabokat és a karfiolt is locsoljuk meg olavíolajjal. Sózzuk és borsozzuk az egészet, majd tegyük be a sütőbe 20 percre, azután forgassuk át a karfiolt és további 20 percig süssük. 
Közben az öntethez a vajat olvasszuk meg és abban pirítsuk aranybarnára a tökmagot. Tegyük félre hűlni, majd adjuk hozzá a citrom levét is.
A karfiolt szedjük ki egy tányérra, majd az öntetet oszlassuk szét rajta és petrezselyemzölddel díszítsük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése