2018. január 22., hétfő

Paleo kelkáposzta főzelék





Minden hónapban eljön az az időszak, amikor megnő az étvágyam, és ilyenkor sietve elkészítek valami, könnyű, alacsony kalóriájú ételt, amelyből büntetlenül fogyaszthatok több tányérral is, mindenféle rossz érzés nélkül. Ezek az ételek leginkább levesek vagy főzelékek káposztából, hagyma félékből, répákból :)
Ez is egy ilyen főzelék, de azt el kell azért mondanom, hogy nagyon-nagyon finom!!!

Hozzávalók:

  • 1/2 fej kelkáposzta, minél apróbbra felkockázva (akkor könnyebb botmixerrel pürésíteni)
  • 2 közepes fej vöröshagyma, apróra kockázva
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • olívaolaj
  • majoranna
  • bors
  • adalékmentes ételízesítő
  • kapor
  • őrölt kömény
  • 2 púpos evőkanál sűrű kókusztejszín
  • (valamilyen magliszt sűrítéshez - én zöldbanán lisztet használtam)
A felkockázott kelkáposztát olajjal, sóval, borssal, a hagymákkal, a majorannával, köménnyel, ételízesítővel és annyi vízzel, ami ellepi, lefedve feltesszük főni. Nekem ez elég sokáig tartott, mert a káposztaféléket  én csak nagyon puhára főzve szeretem...
Amikor jónak találjuk a káposzta állagát, akkor adjuk hozzá a tejszínt, keverjük el, majd az egészet turmixoljuk össze. ha nem volt túl sok a víz, akkor a sűrűsége lehet, hogy liszt nélkül is megfelelő. Nekem egy kicsit több víz volt benne a kelleténél, és inkább krémlevesre emlékeztetett a dolog, így inkább egy kicsit besűrítettem a zöldbanán liszttel. Még egyszer ellenőrizzük elég fűszeres, sós e...
Pirított (paleo) kenyérrel, pogácsával nagyon finom. Én most grillezett kecskesajttal fogyasztottam.... Mennyei...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése