2018. január 2., kedd

Eszméletlenül finom aszaltszilvás csirkeragu




Még karácsony előtt kivágtam a Nők Lapja Konyhából ezt a receptet, de nem került rá sor az ünnepek alatt. Minthogy január másodikára már kifogyott a társaság az ötletekből, gondoltam elkészítem ezt a finomságot. Aszaltszilva is és aszalt sárgabarack is van a receptben. Én magamnak és Sacinak csak szilvával készíteném legközelebb, de Gábor szerint pedig pont a sárgabarack a tuti ebben a raguban :) Szóval marad mindkettő :)

Hozzávalók:

  • 2 csirkemell, szeletelve (nekem hat szelet jött ki - volt vastagabb és vékonyabb szelet is közötte)
  • 2 púpos evőkanál sűrített paradicsom
  • víz
  • 1 fej vöröshagyma, nagyon-nagyon apróra kockázva
  • olívaolaj
  • 1 kávéskanál őrölt fahéj
  • 15 dkg aszaltszilva
  • 15 dkg aszalt barack
A hagymát az olajon elkezdjük pirítani, majd amikor már üvegesség válik, hozzáadjuk a sűrített paradicsomot is. Kis lángon barnára pirítjuk, néha egy kis vizet adunk hozzá. Amikor megbarnul, adjuk hozzá a húst, sózzuk és addig süssük közepes fokozaton, amíg a hús elnem veszíti nyers színét. Akkor öntsük fel annyi vízzel, amennyi félig ellepi a hússzeleteket és szórjuk meg fahéjjal.


Addig főzzük az egészet, amíg a hús finom puha nem lesz, a vizet pótoljuk, hogy legyen szaftja. Adjuk hozzá a szárított gyümölcsöket is és várjuk meg, amíg az egész fel nem forr.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése