2018. január 30., kedd

Citromos piskóta






Húúúú, ez valami nagyon fincsi lett!!! Reggel valami édesre vágytam, de már minden tartalék édességet kiettem a mélyhűtőből, úgyhogy alkotnom kellett :) azokból a hozzávalókból, amiket itthon találtam...

Hozzávalók:

  • 3 púpos evőkanál zöldbanán liszt
  • 2 púpos evőkanál szezámmag liszt
  • 2 púpos evőkanál kókuszreszelék (megőröltem)
  • 4 tojás
  • csipet só
  • 4 evőkanál eritrit
  • 105 gr puha vaj
  • 1 egész citrom reszelt héja
  • fél citrom leve
  • csapott kiskanál szódabikarbóna
  • 1 púpos evőkanál nyílgyökér liszt
  • 3 púpos evőkanál sűrű kókusztejszín
  • (a kókusztejszín híg leve, ha nem elég piskótás a massza állaga)
A 15 cm-es forma


A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A tojásokat az eritrittel illett volna külön habosra kikeverni, de nagyon siettem, így csak mindent bedobáltam egy tálba és már kevertem is simára. Igazi piskóta-folyós lett az állaga és nyersen is döbbenetes volt az íze - meg is ettem néhány evőkanállal belőle :):):)
Két formába is öntöttem a tésztámból: egy 21 cm-be és egy 15 centiméteresbe. Az utóbbi új kis forma, ki kellett próbálnom, mert olyan szép hullámos a forma alja (látszik is az egyik képen). 
Magában is nagyon finom, de most félbevágtam a szeleteimet és lekvárral megkentem. Mennyei...
Az alkotói jegyzet

A nagyobb méretű piskóta




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése