2018. január 10., szerda

Nagyon finom paleo "békebeli" almás pite




Ma megdöbbenve vettem tudomásul, hogy a blog létrehozása óta 457(!!!) receptet készítettem el és tettem közzé! Ez hihetetlen... És ezek közül hányat több alkalommal is elkészítettem és hány olyan volt, amit nem is tettem fel a blogra, mert annyira nekem nem jött be... És ezt nagyrészt én ettem meg 😀😀😀 Az embernek egy ici-picit olyan végignézni a receptjein, mint amikor a gyerekei fotóit nézi az albumban: Istenem, de édesek és az enyémek :):):)
Édes ez a mostani recept is! Nem saját recept - még azt hiszem valamikor 2017 őszén vágtam ki a Blikk Nők Konyha újságból, és azóta vigyázgattam, hátha lesz majd rá alkalom, hogy elkészítsem. Hát ez az alkalom ma jött el! Alma is volt itthon, édesre is vágytam és kora reggel, amíg a család még szedelőzködött, gyorsan összeállítottam. Időben az almapucolás és a 60 perces sütés a macerás, de egyébként gyorsan összerakható.
Követtem volna a recept 100%-ban, de sajnos reggel vettem csak észre, hogy a mandulalisztből szinte kifogytam, csak 5 kanálnyi lett a 10 helyett, ezért én Földimandula lisztet tettem bele. A receptbe viszont az eredeti felálláshoz fogok ragaszkodni. Amit elrontottam - valószínűleg túl púpos kanállal tettem a lisztféléket, a tésztám jóval morzsálódósabb lett, mint az újság fotóján. Ettől az íze még elmondhatatlanul finom - mintha nagymamám konyhájában eszegetném a kis almás pitémet!!!!

Hozzávalók a tésztához:

  • 10 evőkanál mandulaliszt
  • 6 evőkanál kókuszliszt
  • 4 evőkanál eritrit
  • 1 evőkanál citromlé (én azért a fél citromot belenyomtam, ha már úgyis fel van vágva :))
  • 2 púpos evőkanál puha kókuszzsír
  • 3 tojássárgája
  • csipet só
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 1,5 kg alma, megpucolva, lereszelve
  • 1 marék mazsola
  • fahéj tetszés szerint (az eredeti recept mézeskalács fűszerkeveréket ír, de én az almához csak a fahéjat szeretem)
  • 2 tojássárgája a kenéshez (az eredeti recept csak egyet ír, de a tészta szinte felszippantotta a tojássárgáját és alig tudtam így is lekenni...)
A lereszelt almát fahéjjal ízesítjük (adhatunk hozzá eritritet, ha nagyon édesen szeretjük) és állni hagyjuk.
A tésztához a hozzávalókat egy tálban összegyúrjuk, majd kb. 20 percre hűtőbe tesszük. 
A sütőt 150 fokra előmelegítjük.
Kinyomkodjuk az almát és kis lángon addig pároljuk, amíg az összes leve el nem főtt. Belekeverjük a mazsolát.
Kétfelé osztjuk a tésztát és kb fél centi vastagra nyomkodjuk (nekem elég száraz lett, ezért még egy kis olívaolajat is adtam hozzá), majd 15 perc alatt elősütjük.
A sütőből kivéve ráborítjuk a mazsolás almát, majd a maradék tésztát rátesszük. Én csak morzsoltam, mert mire erre a pontra jutottam, még jobban kiszáradt a tésztám. Valószínűleg ezért szívta a tojássárgáját is olyan nagyon :) Viszont szépen el lehetett lapítgatni. 
Sütőben 1 órán át sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése