2018. január 24., szerda

Nagyon finom szezámmaglisztes kenyér




Nagyon régen sütöttem kenyeret, viszont van itthon kacsazsír és azt kenyérre kenve jó enni, paradicsommal és hagymával, ezért hát nekiálltam tegnap éjjel kenyeret sütni :)
Állagra és ízre is nagyon jó lett! Az 5 gr földimandula és a 10 gr zöldbanánliszt helyett 15 gr mandulaliszt is mehet, de nekem az nem volt itthon...

Hozzávalók:

  • 3 egész tojás
  • 100 gr nagyon sűrű kókusztejszín
  • 1 kiskanál só (én csapott kiskanállal tettem, de az sztem nem volt elég...)
  • csapott kiskanál szódabikarbóna
  • fél kiskanál almaecet
  • 55 gr szezámmagliszt
  • 50 gr nyílgyökérliszt
  • 5 gr földimandula liszt
  • 10 gr zöldbanánliszt

A sütőt 190 fokra előmelegítjük.
A kókusztejszínt, tojásokat, sót, szódabikarbónát és az almaecetet nagyon alaposan kikeverjük, amíg a kókusztejszín-csomók el nem tűnnek és egységessé nem válik a krém. Akkor hozzáadjuk a lisztféléket és szintén csomómentesre keverjük. Gyakorlatilag egy sűrű krémet kapunk.
Én szilikonos őzgerincformába öntöttem a tésztát, majd 30 percig sütöttem. Szépen megemelkedett, átsült, de Gabesz szerint hagyhattam volna még benn, hogy megpiruljon a tészta, de féltem, hogy kiszárad, így inkább kivettem.
Kacsazsírral is és vajjal is nagyon finom!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése