2013. január 17., csütörtök

Kókusztejes-gombás csirke




 Kókusztejszínt már használtam korábban, elégedett is voltam vele és nagyon finom is, de most vettem először kókusztejet. Persze, tudom, a tejszínből is lehet kókusztejet készíteni, de most nem jártam a bio bolt környékén, így a közeli Dm-ben vettem egy konzerv kókusztejet. Bontáskor megdöbbentem, mert egy nagy fehér golyó volt a közepén, hirtelen azt sem tudtam, azzal mit kell tenni, de feltételezem, csak összeállt a zsírja, ugyanis mindenestől beleöntöttem főzés során és szép lassan feloldódott az a 'golyó' :) Kókuszos csirkéről már évekkel ezelőtt mesélt egyik barátnőm, de valahogy idegen volt számomra a kókusz és csirke párosítás, így eddig nem készítettem el. Pedig tényleg nagyon finom.

Hozzávalók:

  • 50 dkg felkockázott csirkehús
  • 1 konzerv kókusztej - kb 3 dl
  • 2 evőkanál friss, reszelt gyömbér
  • 30 dkg gomba
  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma
  • 1 vöröshagyma
  • só, bors
  • olívaolaj
A felkockázott vöröshagymát és a szétnyomott fokhagymát olívaolajon megpároljuk, majd hozzáadjuk a gombát és a kókusztejet és tovább főzzük közepes hőfokon. Amikor a gomba szemmel láthatólag átfőtt, de még bőven van leve, reszeljük rá a friss gyömbért, sózzuk és borsozzuk, majd egészen vegyük le a hőfokot, tegyünk rá fedőt és hagyjuk rotyogni. 
A csirkehusi kockákat olajon elkezdjük pirítani, teszünk rá sót és borsot és a hús fehéredése után egy picit még süssük, épp csak annyira, hogy egy pici színt kapjon, majd öntsük rá a gombás egyvelegre. Még 4-5 percig pároljuk együtt, ellenőrizzük, hogy só és bors kell e még bele és már kész is.
Én most Tescoban vásárolt vegyes, tépett salátával tálaltam, de párolt brokkolival is nagyon finom.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése