2013. január 29., kedd

Pirított, párolt savanyúkáposzta



Hozzávalók:

  • 5-6 kanál olívaolaj 
  • 1-2 kanál vaj
  • 4 evőkanál xilit vagy eritrit
  • egy kis vödör savanyúkáposzta (80 dkg)
  • bors, só
Először beáztattam és lemostam a savanyúkáposztát, mert az utóbbi időben volt, hogy bruttttál sósra futottam rá és szinte ehetetlen volt a kaja, amit belőle készítettem. 
Az olajat és a xilitet összekevertem a serpenyőben, majd folyamatos kevergetés mellett karamellizáltam. Amikor barnássá vált a keverék, rádobtam a lecsepegtett káposztát - vigyázat, nagyon fog csapkodni, sercegni!, és továbbra is folyamatosan kevergettem két fakanállal. Elég magas hőfokon csináltam eleinte, így pláne nem lehetett otthagyni magában főni, pirulni. Később nagyon száraznak találtam, ezért tettem hozzá még két kanál vajat (azért vajat, mert közben kiürült az olívaolajos flakon :):):)), majd borsot is szórtam rá bőven. Akkor kapcsoltam csak ki, amikor az egész világosbarna volt már és voltak benne pirult barna szálak is bőven.
Úgy látszik sikerült alaposan lemosni és beáztatni a káposztát, mert a végén meg kellett sózni :)
Bár azt hittem, én nem szeretem az ilyen ételt, mégis nagyon-nagyon ízlett.
Sült hús mellé ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése