2013. január 28., hétfő

Sárgarépa krémleves




Hozzávalók:

  • 6 nagyobb sárgarépa
  • 2 vöröshagyma
  • kurkuma
  • gyömbér
  • só, bors
  • 1 liter víz
  • 2 dl kókusztejszín
  • vaj
  • héj nélküli tökmag
A vajon megpároljuk a hagymát, hozzáadjuk a karikákra vágott sárgarépát, együtt pirítjuk. Hozzáadjuk a vizet, majd fűszerezzük a sóval, borssal, gyömbérrel és a kurkumával. Nem adtam meg mennyiséget, mert mindenki más erősségű fűszerezést kedvel. Én apránként adagolom a fűszereket és kóstolgatom... így kisebb az esélye, hogy megszalad a bors vagy bármi más. Ezután leborítjuk az edényt és addig főzzük, amíg a sárgarépa megpuhul. Akkor az egészet beleöntjük a turmixgépbe és simára turmixoljuk.
Az edénybe visszaöntve hozzáadjuk a kókusztejszínt. Nekem ekkor nagyon sűrű volt még a levesem, úgyhogy még egy pohárnyi vizet tettem hozzá és közepes hőfokon felforraltam. Ellenőrizzük még egyszer a fűszerezést és kész is.
Egy teflon serpenyőben olvasszunk fel egy ici-pici vajat, tegyük rá a tökmagot és pirítsuk meg. Ezzel díszítsük a tányérba szedett levest. Nem csak szép látvány, de eszméletlenül finom is a sárgarépa krémleves és a tökmag együtt!





3 megjegyzés: