2013. február 6., szerda

Brokkoli krémleves



Hozzávalók:

  • 1 nagyobb fej brokkoli a szárával, szétdarabolva egyforma méretűre
  • 1 vöröshagyma
  • 1 tenyérnyi nagyságú zeller, felszeletelve
  • olívaolaj
  • vaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 dl kókusztejszín
  • só, bors
  • víz
Az edényünkbe teszünk vajat is és olívaolajat is - kb. egy kanál vajat tettem, és két löttyintés olajat :) Ezen megpároljuk a hagymát és a zellert. Amikor az üvegessé válik, akkor hozzáadjuk a brokkolit meg a fokhagymát is és egy kis ideig együtt pároljuk, majd 5-6 pohár vízzel felöntjük a brokkolit. Én tettem rá vegetát - már lehet kapni natúr vegamixet is, és borsot. Addig főzzük, amíg megpuhul a brokkoli. Ha kész, átszedjük a turmixgépbe, még mindig vigyázva, nehogy megrepesszük a turmix falát :) 
Az enyém elég sűrű lett, de nem öntöttem fel extra vízzel. Csupán hozzáöntöttem a kókusztejszínt, még egyszer felforraltam, óvatosan kevergetve, nehogy lekapja az elját.
Olívaolajon pirított napraforgómaggal tálaltam. Nagggggggyon finom!!!
Ja, gyorsan varrtam tegnap egy új asztalterítőt, mert a régi  piros kockás és a csíkos már túúúúl sokszor köszönt vissza a képeken :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése