2013. február 11., hétfő

Gesztenyés-aszalt szilvás pulykamell




Szakadt a hó, készülődtünk szánkózni és valahogy karácsonyi hangulatba kerültem... :) El is készítettem gyorsan a karácsonykor oly jellemző kajánkat!

Hozzávalók:

  • Egy nagyobb méretű pulykamell
  • másfél csomag natúr gesztenyemassza (kb. 375 gr)
  • jóóóó sok vörösborba áztatott aszaltszilva - én 15 percet hagytam a borban állni
  • 2 csomag bacon
  • só, bors
Igazából sohasem tudom előre mennyi szilvát is használjak fel, így sokat beáztatok, mert ha marad is, azt nagyon finom magában kieszegetni a borból :)
Gesztenyéből is menet közben derül ki, hogy mennyire is lesz szükségem. Eredetileg egy csomaggal olvasztottam ki, és hát kiderült, hogy kell még... Az egész kiklopfolt pulykamellett be szoktam a gesztenyével borítani, majdnem egy centi vastagon, és azután az egész felületet alaposan beszórom a szilvával.

A pulykamellett kiklopfoljuk, nem kell túl vékonyra. Egy sütőpapírra egymás mellé helyezzük a bacon szeleteket, arra rátesszük a pulykamellett, majd alaposan sózzuk és borsozzuk. Ismét egy réteg bacon jön. Ezen szétterítjük a gesztenyemasszát, amit semmivel sem kell extra ízesíteni, majd jön a borban áztatott aszaltszilva. A papírral együtt feltekerjük a húst és beletesszük a sütőformánkba. Nekem őzgerincem van, így abba préseltem bele a duci kis csomagot. 



180 fokon sütöttem, a papír befedte az egész húst. 40 perc után szétvágtam a papírt és még kb 15-20 percig sütöttem papír nélkül, hogy a bacon szépen megsüljön és ropogós legyen. Mennyei!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése