2013. február 12., kedd

Újabb málnás pite




Ennek a tésztának a receptjét itt találod. De be is másolom, mert nem mindig van mindenkinek kedve keresgetni :) Készítettem már valami hasonlót, de ez nekem sokkal finomabb lett.

Hozzávalók:
  • 2 pohár őrölt mandula
  • csipetnyi só
  • 2 evőkanál kókuszolaj vagy folyékony vaj
  • 1 tojás
A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk és egy nagy labdát kapunk, amit a kivajazott kisebb méretű - azt hiszem 22 cm átmérőjű az enyém - tepsibe ujjainkkal szétterítünk.
A töltelékkel együtt 160 fokon szoktam sütni.

A töltelékhez:

3-4 pohár fagyasztott málna
2 evőkanál méz
1-2 evőkanál xilit
csipetnyi só
egy evőkanál citromlé
1 kiskanál zselatinpor
1/4 kiskanál fahéj

Sütés előtt


A málnát a xilittel és a mézzel feltesszük főni közepesen hőfokon, hozzáadjuk a sót, fahéjat és hagyjuk főni, hogy a leve elpárologjon. Mielőtt a tűzről levesszük, keverjük bele a citromlét, majd a zselatinport is, alaposan keverjük össze, majd egy picit tegyük félre, hogy hűljön. Amint lehűlt, öntsük rá a nyers pitetésztánkra és 160 fokon süssük addig, amíg a széle halványbarna nem lesz, illetve, amíg a közepe el nem kezd egy kicsit kocsonyásodni.
Én azonnal fel akartam vágni, de Gabesz kérte, hogy várjak inkább reggelig, mert akkor alaposan megdermed a gyümölcsös rész, szebben lesz szeletelhető és nem fog szétfolyni. Ismét igaza lett. Reggelig kibírtam és tényleg - az állaga is jobb lett, a gyümölcs nem folyt szét és összeértek az ízek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése