2013. február 12., kedd

Cukkinivel töltött paprika



Hűűű, magam sem gondoltam volna, hogy ez ennyire jó lesz! Gyermekkoromban a hagyományos töltött paprika nem tartozott a kedvenc ételeim közé... Az illata oly ínycsiklandó volt, hogy a család alig tudta kivárni, amíg megfő a töltött paprika. A szósz pedig olyan jól sikerült, hogy egymás elől kanalaztuk ki a tálból :)

Hozzávalók:

  • 7-8 db tv paprika
  • 2 cukkini, héjastól kockára vagdosva
  • 4 fej vöröshagyma felkockázva
  • 2 tojás
  • 5 dkg őrölt mandula
  • 3 dkg őrölt szezámmag
  • 6 db nagyobb paradicsom
  • só, bors
  • olívaolaj
  • vegamix
A cukkinit és a hagymát együtt olívaolajon megpároljuk, majd amikor elzártuk a főzőlapot, krumplinyomóval szétnyomkodjuk a cukkinit és  hozzáadjuk az őrölt mandulát és szezámmagot. Picit állni hagyjuk, majd hozzáadjuk a 2 tojást, sózzuk, borsozzuk. A paprikák végeit óvatosan körbevágjuk és ezzel a cukkinis töltelékkel megtöltjük. Nem baj, ha kimarad a töltelékből, azt is felhasználjuk.
Közben a paradicsomot is felkockázzuk.   
Egy nagyobb edény aljára olívaolajat öntünk, és arra szórjuk a felkockázott paradicsom felét, illetve a maradék cukkini tölteléket, amit már nem volt hova tölteni.



Erre rakosgatjuk a már megtöltött paprikákat. A tetejére szórjuk a felkockázott paradicsom másik felét. Sózzuk, borsozzuk az egészet. 1-1.5 dl vizet aláöntöttem és közepes lángon pároltam lefedve. Figyelni kell időnként, mert ha elpárolog a víz, könnyen odakaphatja a paprikát. Kb. 35-40 percig főztem. 
Azután a paprikákat kiszedtem egy tálba, az edényben maradt paradicsomos keveréket turmixgépbe öntöttem és jól összeturmixoltam. Ha kell, ekkor adhatunk még hozzá sót, borsot, majd ráöntjük a szószt a paprikákra. Csodálatos! 
Én magában fogyasztottam, de finom lehet paleo kenyérrel vagy akár krékerrel is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése