2013. február 27., szerda

Tökmagos-datolyás keksz




A jegyzetfüzetemben találtam egy receptet, cím nélkül. Azt láttam, hogy egy sütiről van szó, de fogalmam sem volt és még most sincs, hogy vajon ki diktálta azt le nekem... Aki felismeri, szóljon :)
Az eredeti receptben nem volt sem tojás, sem vaj, így miután mindent összeöntögettem, nem tudott a tészta összeállni, így két tojással megtoldodtam a receptet, illetve készítettem hozzá egy csokiöntetet, mert a lánykák szerint, azzal az igazi...

Hozzávalók:


  • 1 pohár (2 dl) őrölt mandula
  • 1 pohár (2 dl) őrölt  kókuszreszelék
  • 1/2 pohár (1 dl) pirított, őrölt tökmag
  • 2 tojás
  • 1/4 pohár víz
  • 12-14 szem felkockázott datolya
  • 1/2 kiskanál fahéj
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • 1 narancs reszelt héja
  • csipet só
Az öntethez:

  • 1/4 pohár kókusztejszín
  • 1/2 tábla cukormentes csokoládé
  • 1 evőkanál xilit
Én a tökmagot egy pici olívaolajon pirítottam meg, de szerintem jobb lett volna csak úgy, magában. A datolyát a vízben 15 percig áztajuk.
Mindent összekeverünk, a datolyát a vízzel együtt adjuk hozzá a masszához. 
160 fokon sütjük, amíg a széle épp hogy pirosodni kezd.
Az öntetet akkor készítjük, amikor a süti már kihűlt. A kókusztejszínt a csokival és a xilittel együtt feltesszük melegedni egy edényben. Addig kevergetjuk, amíg egy pudingos krémet nem kapunk. Ezt a krémet kanállal rácsorgatjuk a sütikre és már kész is!






1 megjegyzés: